Wednesday, 10 August 2011

hikayat gadis kecix dan yamaha kapcainye...

olaa...bapak title ko..da cm cite kurun ke 16 je..zaman ble tue ea??siyesss..aku pon tak pasti..haha..okeyh..back to da title..aku sesaje nak share cite neh..about a little girl with her motocycle..best ke???ntah..aku pon tak taw..kamu2 bace je la..da name kamu pon reader kannn..hahahaha...


...da story begin with...

dad : nia..ayah igt nak tukar la moto kamu tue..kesian ayah tgk kamu bwk EX5..
mia  :yeke ayah..mmg pon..asek kne kutuk minah rempit je(sentap)..mmg sgt kesian..
ayah :nnti ayah pg tgk ye moto pe nak ambek..
nia:omg..omg..hahahaha...impian ku terlaksana gak..da lame kot mengidam moto br..(dlm ati je)

..after 2 week..
dad : ayah da order moto tue..mggu dpn dpt la..
nia..okey..time kasih ayah..tp ayah beli moto ape ea???(perasaan membuak2)
dad:moto yamaha lagenda 115z..kembar lc tue..
nia: whatttt??moto ape tue incik ayah oiii??tak pnah tgk pon..kan nia ckp nia ske moto wave 125..alaaaa...(i'm so sad..sampai termimpi2 moto tue tak cntik sesgt2)

..after 1 week...
ari neh moto sampai..tak sabo nak tgk moto br..n that everning..ayah pon pulang dgn moto br aku..omg!!!!amazing..bole tahan moto aku neh..hahahahaha..puas sti sesangat lorh...seronok tak terhingga..excited tahap nak pening..tak cm sis aku xcited dpt kete br..haha..aku lg dasat..padahal dpt moto je.. 

bermula dr situ aku pon dijadikan pemandu tak rasmi oleh sis2 aku..n rutin aku kehulu kehilir bersama incik moto kesayanganku..sampai ade suara2 sumbang mengata.."dr kehulu kehilir nek moto tue bek la kamu kawen..dah ade org nak..trime aje la" WTF makcik la..ske ati aku la nak kehulu kehilr pon..ape makcik kesah??ademnyusahkan idop makcik sekalian keluarga ke???sumpah makcik neh bengap..tak abeh skola dlu..tak tau nak beza kaen sendiri ngan kaen org...


sejak ade incik lagenda neh..perjalan aku pon bertambah2 jauh..ble sis ade hal je..ayah tak bole nak cuti..aku la yg kne angkut sis aku tue..kesana n kemari..apeke pelikk..cikgu nek moto..haha...yela..kesian sis aku tue..die penakot..tue pon br ambek lesen..huhu.. sgt kesian..

perjalanan yg aku ase sgt jauh yg panah aku tempoh with incik lagenda aku : kg gajah-teluk intan-hutan melintang = sumapah ase nak patah pinggang..haha..
bt gajah-kl = insyAllah..akan tercapai jgk nnti..hahaha(mcm larat je nek moto g kl)




wajah moto kesayangan hamba :p

2 cakap2 belakang:

Syafiq Salim on 11 August 2011 at 8:44 am said...

pakai 125zr laa... bru awesome..
ekeke :D

ainNieyna on 11 August 2011 at 9:16 am said...

mne de pompuan pkai 125z..klakar je rupenye klau pompuan bwk moto tue..hahak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




Open Cbox
 

aiNnieyna stoRy Copyright © 2011 Designed by Alieff Artwork